Ikea si branding de tara

 Ikea este o lectie de marketing.

Ikea sign

Ikea este o lectie de branding de tara.

Ma voi lega doar de bannerele imense cu atractii turistice din Suedia presarate prin magazin.

Intr-un moment eram furios si ma gandeam febril cum nici o firma din Romania nu ar face asa ceva cand s-ar duce afara.

Rompetrol mai repede arata ar lua brand-ul Frantei… sau eventual al Olandei (tara in care este inregistrata si plateste taxe). Pazea Doamne in nici un caz tara de origine Romania in care are deschisa o sucursala operationala si ruleaza accizele cu dobanda la banca. Adica tara care le da malaiul si painea petrolul.

Dupa aceea m-am intrebat oare au dreptate? Normal ca au dar intr-o oarecare masura.

Pentru ca nu avem valori… pentru ca nu stim sa scoatem cel putin 3 lucruri in fata ce sa ne avantajeze(ca tara).

Marea spaga din publicitate a scos totusi un material interesant… fabulous spirit, finalizate cu cele mai jenibile reclame facute vreodata si cu siguranta nici o idee consistenta pentru a chema lumea spre noi.

Nutresc ideea cum ca vom putea spune macar Romania… tara naturala.

Este singurul punct in care mai putem sa fim competitivi prin incompetitivitatea noastra. Nu suntem dezvoltati. Hai sa ramanem naturali.

Daca Ikea ar fi fost din Romania… nu cred ca ar mai fi folosit brand-ul de tara.

Desi daca si-ar fi dat interesul… cred ca ar fi facut din Romania o imagine mai consistenta.

DA, UN MAGAZIN NE-AR FI RIDICAT IMAGINEA DE TARA.

Fiecare portie este servita asa:

Etichete: , ,

3 Răspunsuri to “Ikea si branding de tara”

  1. Ikea- am dat peste « DVictor - Everyday blog Says:

    […] DVictor – Everyday blog de la 10 la 100 este greu de la 100 la 110 este inevitabil « Ikea si branding de tara […]

  2. Melk Says:

    Sa nu mai aud de Ichea!! A durat vreo 4-5 luni sa-mi iau o canapea de la ei. Au adus-o pe jos din Suedia, poate…

    Ca un brand international, are valoare (si talent). Dar ma mir ca accepta in lant mizeria asta din Romania.

  3. dvictor Says:

    vorbeam doar de marketing. Toate firmele au scapari si cu siguranta toate gresesc in fata unor consumatori. Nu am avut o firma care sa nu ma dezamageasca macar o data. Nu cred ca este vorba despre Romania faptul ca ti-au adus canapeaua tarziu. Cred ca peste tot pot sa intarzie…

    Doar ca aici inca nu iubesti brandul incat sa zici „este vina mea”. :)) exact cum fac toti iubitorii de mac cand vad ca li s-a stricat sau ca merge incet. zic „e din cauza mea… am rulat prea multe lucruri… l-am bushit si ieri de masa”… etc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: