Cadoul meu de Craciun! Opel Astra 1.7 CDTI 100 cai

Printre ele, a fost si un Opel Astra 1.7 Diesel 101 cai Hatchback.

Nu, nu mi-am cumparat-o! Doar am primit-o cadou… pt 1-2 saptamani. Adica nu este a mea, dar ii invart volanul timp de 2 saptamani ca si cum ar fi fost.  Si ca sa fie oftica mai mare, nu sunt nevoit sa platesc nimic din ce consuma.

Am mai dat niste pareri despre ea aici.

Acum, dupa ce am trait cu ea cam o saptamana am facut cam cam 5-6 drumuri printr-un Bucuresti relativ liber.

Plusuri

directia, este coordonata si lina precum un borcan cu miere. Mi-a placut imens de mult. Ar putea sa fie putin mai usoara cand esti in parcari, dar este buna si asa.

imaginea de la bord este buna, design-ul este placut ochiului, butoane chunky si bune la atingere, intuitive

puterea motorului pe turatii mari este surprinzatoare

suspensiile (strans legat de directie) masina sta lipita de pavaj intr-un fel de zile mari.

vizibilitatea este buna in fata, o masina ce poate sa fie folosita in fiecare zi, fara sa te incurce in situatii stramte. Ii cunosti repede si sigur unghiurile.

– sentimentul de soliditate. O simti plantata pe asfalt si „o singura bucata de masina”.

– portbagaj decent de bun. (Mai bun ca la Renault Megane II Hatchback, mai mic decat la Ford Focus)

Minusuri

Scaunele sunt inumane. Sunt tari ca piatra. Desi au sustinere laterala ok, la spate parca iti sprijina doar jumatate din coloana. Dupa un drum de 20 de km, m-a durat spatele. Noroc ca m-am urcat in Megane 2 dupa aia :D.

Comanda de la semnalizare. Sistemul facut de Opel este nostim rau. O sa arati ca un clovn complet pe strada, cel putin in primele 2 saptamani, cand nu te vei obisnui cum sa opresti semnalizarea si o sa semnalizezi stanga dreapta stanga dreapta la fiecare schimbare de directie. Poate suna nostim si dau ideea de incompetenta. Asa am crezut si eu cand am auzit asta la altii, pana m-am urcat si chiar folosit in oras masina.

puterea motorului la turatii mici. Inteleg ca pana intra turbina la diesel dureaza putin (difera de la masini la masini) dar la opel astra 1.7, intre 1000 la 2000 este pur si simplu moarta. Parca tragi o rulota de 2 tone dupa tine. Noroc ca apare compensarea dupa 2000 foarte bine. Este o masina ce trebuie turata.

Scaunele. (le-am repetat doar ca sa va intre in cap sa testati sunt tari ca piatra)

Supensiile (da apar si la plusuri) iti rup rinichii pe drumul spre arc. Adica te zdruncina.

Viata la bord. Daca te uiti la bord arata foarte bine, dar pe drum, observi usor usor lipsuri cam ciudate, cu care probabil te-ai obisnuit (daca conduci masini din generatia ei, spre ex: orice francez). Pentru echiparea Enjoy (a 2-a ca valoare din 3) nu ai: Computer de bord, Scaune serioase, Comanda radio si cd de la volan (este incredibil de enervant), geamuri cu impuls, proiectoare ceata,  Cruise control

Ma uit acum peste lista si observ ca sunt mai multe minusuri. Dar realitatea face ca, masina mi-a placut foarte  mult. Poate pentru ca sunt un om ce tureaza masina cand merge si directia astra parca mi-a dat inca  (scuzati expresia dar nu am gasit altceva) un „set of balls”, si n-am simtit mortaciunea  de <2000 turatii.

Daca mi-as cumpara aceasta masina daca as putea?

Da, cu toata increderea. As mai strange in schimb putin mai multi bani MACAR pentru un computer de bord.

Concluzia

Astra in echiparea condusa de mine mi-a parut o masina corecta. Nu iti da, dar nici nu iti ia. Nu te rasfata precum un Renault Megane, dar compenseaza cum poate. Are multe marunte hibe.

Astra si-a facut loc in preferintele mele de masini. Am subapreciat-o serios pana acum.

Daca aveti bani pentru masina. Nu ezitati sa… Astra ;).

UPDATE: Am mers pana la munte si inapoi cu masina. Am facut ca orice roman cam 5 ore dus (da, 5 ore Bucuresti -Sinaia) si 2 ore intors. In momentul acesta ma doare spatele (de la infectiuniile de scaune) atat de tare de abia ma pot apleca sa joc un biliard decent!

Motorul pe langa ca este zgomotos ca o moara… iti raspunde excelent la orice depasire. O masina ce iti da incredere in pedala ei, (atentie) DOAR DACA ESTE TURATA.  Important este sa nu fie nevoie sa stai prea mult in ea, ca ajungi rupt de spate.

Anunțuri

Etichete: ,

4 răspunsuri to “Cadoul meu de Craciun! Opel Astra 1.7 CDTI 100 cai”

  1. Cata Says:

    Tu te plangi de scaune si semnalizari aiurea la Astra? Hai sa dai o tura cu italiana mea, sa vezi senzatii :))) Vara, cu aerul pornit, bagi piciorul in ea ca in mocirla, ca nu se intampla nimic … Macar acum am niste frane, sa-i traiasca

  2. al2lea Says:

    Eu iti doresc ca in 2009 sa ai masina pe care o doresti. Sa fii iubit, imbogatit, sa-ti mearga bine si sa ai numai bucurii.
    An Nou fericit!

  3. dvictor Says:

    @al2lea: Multumesc! Sa traiesti si multa sanatate! Iti doresc sa indeplinesti toate visele acum in 2009! Vedem cu masina! Sa trecem de criza asta :D!

    @Cata1 : Aceleasi urari! Numai bine in 2009!

    @Cata2 : Despre ce masina vorbim? Nu cred ca se poate mai rau decat Astra. Nici la Dacie nu cred ca am avut dureri de spate mai mari decat la Astra.

  4. Ilegal Opel Astra 1.7 disel « DVictor - carnetelul meu Says:

    […] Opel Astra 1.7 disel By dvictor Iar am pus mana pe Opel Astra 1.7 diesel context […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: