Cresc preturile

Foarte nostim. Nu inteleg de ce toate televiziunile spun ca au crescut preturile pt ca nu consumam produse romanesti, sau pt ca suntem invadati de produse din import.

De ce oare suntem ipocriti?

Hai sa ne amuzam, sa presupunem ca eu vand Vinete. O sa arunc cifre in aer, nu le luati decat declarativ.

Am un papuc Dacia 1,6 benzina (model vechi). Vand vinetele la Piata 1Mai, eu stau in Ilfov si iau vinetele din Comana.

Aduc vinetele. Am transport  Ilfov- Comana  Comana – Piata 1mai.

Costul meu pe vinete este de 2 Ron/Kg si le vand cu 5 Ron/Kg.

Papucul meu Dacia consuma 11 Litri/100 km (este mai vechi de 2002 deci nici nu am cum sa folosesc VEDS, ca sa consume mai putin).

Dupa scurte calcule, drumul de 50 km/zi ma costa cam 5.5 litri = aprox 20 lei per zi.

La 6 luni cu 15 zile/luna la piata inseamna consum de cam 300 RON/saptamana x 6 = 1800 RON benzina. Scadem TVA = 1458 RON

Tot cu o aproximare linistita sa zicem ca vand cam de 130 kg de vinete/15 zile (adica o luna) x6 luni= 780kg

Venituri 780 kg x 5 RON = 3900

Cheltuieli 780kg x2 RON = 1560 + 1458 Ron( Benzina) = 3018

––––––––––––––––––––––––––

Profit = 882 RON

O marja de profit relativ mica dar asa imi traiesc eu viata, mai un suc, mai o pizza. Nu cresc pretul pt ca lumea nu cumpara mai scump si daca cresc eu pretul nu mai vand.

Dar daca deodata vine guvernul si zice companiile au acum un impozit forfetar de 24 milioane (12 mii > venituri).  Tva-ul cu cheltuielile pt autoturisme  nu mai sunt deductibile (inclusiv benzina). =>  – 200 RON cheltuieli

Pai din toate astea rezulta ca toate preturile cresc cu 19%, si daca Dumnezeu nu este de partea mea si faca de 2-3 ori pana si mai schimb un ulei la masina => – 200 RON cheltuieli doar din tva, doar in 6 luni.

Oricum vinetele mele AU tva, ce trebuie predat la stat => gata am falimentat DECAT DACA 🙂 nu mai dau nici un bon sau factura. Atunci o sa supravietuiesc

Hai sa nu mai ascundem incompetenta si sa intelegem reactile la taxa forfetara.

Luati exemplul in mare.

Etichete:

2 răspunsuri to “Cresc preturile”

  1. Cata Says:

    my friend, in caz ca nu ai inteles, statul roman face un mare experiment national si vrea sa ne testeze inteligenta, rezistenta, capacitatea de a improviza si de fura statul. La randul lui, statul ne fura pe noi si tot asa …
    A,s i mai vrea sa testeze ceva: cat suportam incompetentii la conducere. Se pare ca suntem rezistenti la asta, ii suportam de 20 de ani

  2. dvictor Says:

    nu ca ii suportam… ii si alegem pe unii. 😉 Noi sa fim sanatosi. Antena1 sa-si faca platouri mai inalte!

Lasă un răspuns

