Roti de iarna

De ce nu este bine sa le spui oamenilor sa isi schimbe rotile si sa le arati un film de prezentare al unui producator de roti care le lauda proprietatile.

1) Pentru ca toti vor crede ca este o facatura.

2) Pentru nu exista niciodata nici un invins. (Adica uite ca un sistem 4×4 cu roti de vara nu face fata)

Nu zic ca in presa auto are o abordare mai in regula, sunt interese, sunt contracte, rar gasesti pe cineva sa spuna adevarul despre masini.

Azi am iesit din zapada de jumatate de metru, cu roti all-season si totusi tot cred ca este ok sa iti pui roti de iarna. Am mers cu masina de zici ca eram tractor al primariei dar am iesit.Drumul pe asfalt nu a reprezentat absolut NICI o provocare.

Zapada nu este un lucru atat de rau, conteaza foarte mult sa nu te panichezi si sa nu te raportezi la ea ca si cum ar fi venit finalul lumii automobilistice cand ninge.

Problema este ca nimeni nu respecta niste reguli clare.
– Pastrezi o distanta mai mare fata de cel din fata (2-2.5 metri)

– Franezi usor, poate chiar frana de motor (multa lume nu stie sa faca frana de motor)

– Conduci preventiv, faci totul cu grija si din timp

Mentionez doar ca am vorbit strict despre viata in oras, pt ca la drum lung cand ramai inzapezit s-a terminat distractia.

Nu trebuie sa ne panicam, zapada nu este rea.

Daca avem si niste banuti pusi deoparte, o investitie in masina iti va lua multe dureri de cap.

Lista scurta: o lopata, o pereche de manusi, 4 scanduri (groase si scurte), un sac de nisip,  lanturi si roti de iarna. Ganditi toate acestea ca si un Kit Anti-Iarna. Daca mai aveti bagati la comentarii!

Zapada este rea si din incompetenta altora gen serviciu de dezapezire sau din lipsa locurilor de parcare.

Uite un film care mi s-a parut ok, doar pt ca arata si un brand mare cu probleme:

8 Răspunsuri to “Roti de iarna”

  1. Melk Says:

    Confirm ca Skoda Octavia 4×4 (plus sofer prost) e o mare mizerie iarna cu pneuri de vara. S-a chinuit 10 minute sa plece de pe locul meu de parcare si doar cu doi oameni care au impins s-a urnit. Apoi am venit eu cu tractiune numai fata si n-a fost nicio problema.

    Acum ca am ajuns in Constanta poate imi pun si eu cauciucurile de iarna, dar sa stii ca astea de vara s-au descurcat onorabil pe strada mea care nu a vazut niciodata un plug sau alt utilaj de deszapezire. Nu am ramas blocat niciodata. Franarea pe gheata a fost mai delicata, dar daca franam brusc poae intra vreun prostovan in mine.🙂

    Cu pneuri de iarna as fi reusit sa merg mai repede prin oras, dar practic as fi mers tot in coloana cu retarzii care abia isi miscau masinile, deci nu castigam nimic.

  2. dvictor Says:

    aici chiar este o problema de perceptie.

    Adica, cei ce isi cumpara Skoda Scout 4×4 cred ca isi cumpara o masina de teren. Majoritatea acestor jucarii au tractiune 4×4 HALDEX.

    NU sunt pentru a iesi din zapada adanca sau offroad propriuzis. Sunt foarte bune cand vrei sa mergi pe o strada alunecoasa, uda sau pe macadam.

    Sunt si filme pe youtube in care masini de gen nu reusesc sa plece de pe loc din zapada sanatoasa.

    Nu cred ca mi-as lua masina de teren fara diferential blocabil. Este f imp sa ai low gear si 4×4 lock.

  3. Cata Says:

    kit-ul meu de iarna pentru oras e un vraf de ziare aruncate in portbagaj. pana acum a mers fara gres, in oras, sa pun cateva foi de ziar sub roata si sa ies din necaz. este la indemana si rapid, mai ales ca de obicei sunt singur in masina si nu imi da mana sa o imping si sa conduc in acelasi timp🙂

  4. dvictor Says:

    @CATA STIU ca ai roti de iarna!😀

  5. Cata Says:

    da bre, am roti de iarna, dar spre rusinea mea nu sunt montate pe masina ci stau unele peste altele intr-un pod. mea culpa, o sa imi fac autocritica in oglinda😀

  6. dvictor Says:

    Tu sa fi sanatos!😉

  7. dvictor Says:

    Uite ce a mai testat lumea la roti (acceptabile ca pret) recomandari auto

  8. recomand Says:

    Si nu ne oprim aici, multumim de link!

Lasă un răspuns

